On my own



Minns när jag var liten - när jag och Silvia fick godis skulle jag alltid fråga henne hur mycket hon hade kvar, för jag skulle minsann inte äta upp mitt först, om jag så skulle behöva spara tills det mögla så skulle jag minsann göra det.
vilket var väldigt dumt, ja menar. Vad spelar det för roll om Syrran ätit upp sitt godis eller ej? Det gynner ju inte min välfärd så att säga.

Vad spelar andras resultat för roll?
Andras misslyckande är det till ens fördel?
Hur mycket andra har pluggat spelar ingen som helst roll för min egna.

Varför ska vi alla jämföra med varandra hela tiden?
Håll koll på ditt eget liv - det enda viktiga!
Men måste självklart erkänna att det inte alltid är så lätt, jag hamnar lätt i fällan själv, skärpning!



Efter fredagens (natt) jobbpass så var jag helt slut.
dels för att det var ett tag sen jag jobbade natt.
dels för att jag inte ladda upp med tillräckligt med sömn.
detta resultera till en Lördag med noll ork.
Kallsvettningar, nysningar, och huvudvärk.
crap. det var inte det jag behövde.
Men ingen idé att kämpa emot kroppen.

Honungsvatten, film och använda mitt badkar för första gången.
till ett långt varmt bad med badsalt.
Det enda produktiva jag gjorde var att ta tag i min klädkammare.
det har legat kläder staplade i hög sen i julas.
Ner med allt oanvändbart i två påsar vidare till källarn.
och VOILA! man kan se golvet och jag har en mini walk in closet back.

.. Jag vet att jag lovat att träna minst 2ggr i veckan.
och hade ett Zumba pass inbokat idag.
Men med risk för att bli sjuk skippar jag det,
okej jag orkar inte.. ett undantag bara!!

Mottagna kommentarer:
Postat av: ZiLLe

Minns att när du frågade hur mycket godis jag hade kvar så kunde jag ljuga och säga att jag bara hade två kvar (fast att jag hade fler!) bara för att du skulle käka ner dig till två godisbitar, och sen kunde ja i hemlighet mysa åt att jag hade mer än dig =P

2011-04-17 @ 17:24:44
URL: http://zille.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0