Tillåt mig att vara osynlig.



Alla har väl varit med om när man är jätte risig.
Kanske bakis, eller bara allmännt inte fräsch.
Vi alla har våra bra och dåliga dagar, dagar då vi inte orkar bry oss om hur vi ser ut. Jag hade en sådan dag. Jag kände mig trött, mitt hår var fetare än flytande margarin och jag hade blivit rädd om jag sett mig själv i spegeln. Sådana dagar vill man bara vara hemma, eller inte träffa någon man känner.
Men självklart, alltid, ska man alltid stöta på någon man känner!
och sjävklart har personen i fråga alltid en "bra dag"..
(gud vilka konstiga meningsuppbyggnader jag har, och meningarna är ju huller om buller. men aja, jag skyller på att jag är kines)



Något som är jobbigt.
att tillaga frukost.
Imorses skulle jag ha, två mackor med smör, skinka, ost och gurka.
Lätt som en plätt.
Men det är ju en hel procedur. Du måste ta fram allt ur din fullproppade kylskåp, och nej jag har inte massa saker men eftersom mitt kylskåp är lika stort som två skokartonger så blir det fullt snabbt. Du måste ta fram redskap, osthyvel, smörkniv o kniv. sen ska allt på också.
All möda för två ynka mackor. och sen måste du dessutom plocka in allt och diska.

Ibland undrar jag om det ens är värt besväret, kanske ska skippa frukosten?
fast .. om jag inte äter frukost så kommer jag vara hungrig, och då kan man inte koncentrera sig på föreläsningarna, och då kommer jag kugga tentorna, och då kommer jag hoppa av utbildningen, och då kommer jag inte få ett bra jobb som jag vill ha, och då kommer jag bli deprimerad, och då kommer jag .... ja ni fattar.
Så jag tror att jag fortsätter med frukosten, det är nog värt det.

PUSS!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0