Bästa Staden för Studenten

Bästa STUDENT staden i Sverige.
här kommer hela min studenttid, i bilder.
Jag känner mig nostalgisk.
Är ju trots allt hemma i Lidköping.



Måndag 1 Juni 2009 - Studentveckorna startar med en årlig Karneval. Varje klass i hela skolan (2500 pers?) klär ut sig till ett tema, sedan tågar man runt hela staden. Avslutade med klassfest och disco. Detta året var våran klass ett vandrande Zoo.


Tisdag 2 Juni 05.00 - efter dansandet så är det fotboll på Nordens största torg som gäller, och därefter är det bellmanfrukosten vid Lidan.  åkte därefter för att se på film o hänga med klasskompisar.


Onsdag 3 juni - Ölbrännbollen. våran klass var inte så duktig, men ändå.  vi var duktiga på matte ;) därefter vart det ytterligare häng med vännerna.



Torsdag 4 Juni - LISEBERG och FEST på kvällen. Stadt var abonerat för studenterna, har jag för mig.




5-6 Juni 2009 - Bonnarundan, Studenten innehåller två rundor. en bonnarunda och en stadsrunda. Där man åker buss resp flak till varje människa i klassen, det bjuds på alltifrån grillat, thaimat, mackor, godis, glass, och chokladdoppade jordgubbar till tandborstning och frukost. Tror jag kom hem strax efter 07 på morgonen, då var sängen skön.



9 Juni - Förberedelser inför Studentdagen, klassen var samlad för att pimpa vårt stadsrunda flak, vi grillade och det var trevligt. slank nog ner en och annan cider.


10 JUNI - STUDENTDAGEN!!!
Dagen vi väntat på - ett sista klassfoto, lite mingel, lite traditionell mösspåtagning, och annat smått och gott väntade oss.



Alla skrev hälsningar till varandra i mössorna. och det var med blandade känslor.


en sista studentlunch och stipendieutdelning (Jag fick mottag ett stipendie för lyckade studier!)




NV3B VÄLKOMMEN UT TILL FRIHETEN (trodde jag då va ;))
GLÄDJE-LYCKA-UNDERBART!



... hittade tillslut min über snygga studentskylt som min lillasyster gjort.
Två saker som låg mig varmt om hjärtat, Twilight och Passoã.




Jag var lycklig. Men dock glömde mammsen en handduk till min nacke. och jag kan lova er, det skar in i min nacke av att behöva bära allt runt halsen.


Alla tågar därmed i studenttåget vidare till Stadsparken. och ni kan se min min, jag led, haha det var sjuukt tungt.



Sen väntade Kortege, två triumfvarv runt staden - jag var full, av lycka och alkohol. haha!


Klippta av mig alla mina saker det första jag gjorde. och jag drack tydligen 7.0 redan då ;)




En galen bilfärd hem (har video som ej bör visas) och jag var full som en kastrull.
Haha. Släkt och vänner väntade på mig.
Dem var lika glada o se mig som jag var o se dem. det var kul.
DOCK åt jag inte ens själv av min studentårta - fail.




jag nyktrade till mig och mot natten var det Stadsrundan som väntade.
Alla hade haft lyckade studentmottagningar, och ni skulle vi festa ihop.
Hela natten och morgonen var vi igång.
'För vi har tagit studenten - fy fan vad vi är bra!'







12 Juni - Balen , vi hade tyvärr inte vädret med oss. men balen väntade. där det blev klassfotografering, mingel och sedan röda matten över torgbron och vidare in på stadt, där trerätters och dans väntade oss.



Där var hela min långa student.
Det var bland de två bästa veckorna i mitt liv än så länge.
och jag hade kunnat göra mycket för att få uppleva den igen.

Men nu!
Är det Civilekonomexamen som är mitt nästa sikte!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0