Hej Hangzhou, trevlig att mötas!

Äntligen!
Efter många om och men (läs:timmar) så har vi äntligen anlänt till vårt hostel i Hangzhou.
Det var ett jäkla meckande med våra bagage. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, som tur var hade jag hjälp. Ingen aning hur jagskulle överleva själv faktiskt, då det ibland inte fanns rulltrappor. 

Dyraste måltiden än så länge; Big Mac & Co - kan ni tänka er det? hehe. 

Jag har iallafall förstått att det är 'styr och ställ' cyklar som gäller i denna ort. 
På gott och ont, då får jag gratis kondition dessa 5 månader.
Herregud, minns inte ens senaste gången jag cyklade. Och med tanke på denna trafik är det ett mirakel om jag överlever dessa 5 månader. Mitt nya liv på 2 hjul - hejåhå.

Dessutom har jag fått reda på att jag tydligen ska gå på östasiens största campus - det känns mäktigt men lite läskigt. Jag kommer vara som en vilsen myra i fel myrstack, hehehe. Men det blir super !

Nu är det lite chill, klockan är över midnatt nu. 
Imorgon är det fix med cykelkort, mobilkort och en rundtur för att lära känna min kommande stad. 

PUSS PÅ ER!


Jacob tyckte väldigt mycket om denna säljaren. Hon sålde äkta (såklart!) ray ban fodral till oss, för ynka priset av 5 yuan/styck (ca 5,5kr) . En riktig pingla!
Dock försöker jag få Jacob att förstå att det inte är så synd om säljarna att de säljer de 'så billigt' då de aldrig skulle sålt de till oss om de förlorade på affären.


Inte för att vara sån, men Museum kommer nog aldrig vara intressant, för mig iallafall. 


Denna bilden tog Jacob igår när vi var på ett tempel i Shanghai. Vad jag önskade/bad om, det får ni inte veta! hehe.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0