Första Advent - Kina edition


Jag har firat första advent med att lyssna på julmusik och läst ut min NEK bok. 
Den är nu mycket fin med sina färgglada flikar och understrykningar. Den ser ut som min statistikbok. Så jävla nöjd med mig själv. Ursäkta ordspråket, men fan vad grym jag är. Paniken jag hade för 9 dagar sedan är som bortblåst, BÄST!

Okej, jag har fortfarande 15 artiklar och en tenta som avgör saken. Men bara grejen av att jag tog mig igenom 358 tråkiga sidor är ett stort steg! Nu är jag mer än värd en liten resa till Shanghai på tisdag. 

Igår var vi på Subways. Jag åt en Seafood sensation. Den ser inte så aptitlig ut, I know. Men den var god, och jag åt upp allt!


Med en imdb rating pä 8,4 övertalade Jacob oss att gå och se på den nysläppta filmen "Life of Pi" på bio. 
För en gång skull är Kina före Sverige ;) Och ja, jag är fortfarande lite bitter över att jag inte fått tillfälle att se på sista delen av Breaking Dawn. Men det kommer. Hur som helst. Vi var 4. (Jacob hade med sig en kineskompis med) men endast 5 platser kvar i hela salongen, så vi fick splitta på oss. Och jag fick sitta rad 1 längst till höger. Bästa platsen! Eller inte. Filmen var i 3D också. Vilket gjorde det ännu jobbigare, fick sitta med de alltförstora och obekväma glasögonen. Jag tyckte att filmen var långdragen, och inte alls en 8,4. Möjligen en 6a, eller 6,5a. Men visst, Hanna gillade den. Och tydligen många andra. 

Medans vi väntade på att bion skulle börja så gick vi till köpcentrumets spelplan. Det var högljutt och prassel av mynt och maskiner i alltför hög volym kombinerat med kineser som spelade all sorts av spel i helt absurda mängder. Längst in hittade vi rullskridskobana. Det gick inte att fånga på bild. Men det var helt otroligt. Kineser som susade förbi i helt sjuka hastigheter, i piruetter, och all sorts av konstiga uppställningar. Jag och Hanna stod och kollade i över 40 minuter. Det säger väl ganska mycket?
Vi vill deifinitivt försöka hinna testa det själva en gång. Men frågan är om vi kommer skämmas, då vi antagligen kommer stapla frma som bambi på hal is i farten av en sköldpadda. Vi var båda överens om att vi inte vågar gå in i banan tillsammans med alltför många kineser. De va helt galna. 
 
Min hårddisk innehåller nummera Julkalendern 1996, Mysteriet på Greveholm.
Jag har en svag känsla av att det inte tar alltför många dagar innan hela den julkalendern är plöjd. 
Jag fick sådan inspiration av gårdagens avsnitt och snart är det dags för 2:a!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0