Hangzhou, fina Hangzhou.

Min kropp skrek Nej när jag var tvungen att stiga upp ur sängen idag.
Men hursomhelst.
Familjen bestämde oss för att spendera en heldag i Hangzhou och upptäcka lite nya territorier, som Jacob uttryckte sig. 
Vi såg en flod. Kinas(?) största handgräva flod. Det låter väldigt konstigt, handgjord kanske den var? Minns inte vad Jacob sa faktiskt. Hursomhelst.
Vi såg en annan flod som det för några månader sedan var kaos. Vet inte heller vad det heter, men typ tidvattensvåg? Det var massa vatten iallafall. 
Jag är medveten om att jag låter totalt IQ befriad. 

Sedan åkte vi till den berömda West Lake, Hangzhous stolthet.
Kineser säger "Det finns himlen och sedan finns det West Lake" i betydelsen av att det är väldigt vackert, och det är det onekligen. Ni kan se på bilder istället.

 
Nu har klockan precis passerat 20.
Och jag är helt slut. 
Jag har dagens julkalenderavsnitt att kolla på, sedan vill mina ögon lägga sig.
Vi får se hur det blir med det. 
Imorgon är det Fredag. Sista Fredagen i Hangzhou. 
Och det känns ju... sådär. Men ändå, helt okej!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0