Lite tråkigt.

Jag har nämnt det tidigare att det inte finns någon som helst julstämning. 
Det är inte bara stämningen som inte finns där, utan vet inte hur jag ska förklara. Men tanken av Jul och vinter finns inte ens. 
Ja menar, allt som förknippas med December och Jul existerar inte här.
Snö, julklapsshopping/stress, lussekatter, pepparkakor, glögg, ha sista föreläsningen och åka hem till Lidköping, önskelista etc etc. 
 
Jag inser inte att julafton, självaste julafton är om 5 dagar!
Det känns konstigt att se och höra vänner som ska hem till föräldrar. 
Jag vill också åka hem till Lidköping. Det är något alldeles speciellt att ta tåget, några dagar innan Julafton, till Lidköping.
Silvia ska till Lidköping om 2 dagar - jag vill också.
Silvia ska byta julklapp med Teo. Silvia skriver önskelista. Jag vill också! 
Folk springer runt och letar julklappar - jag vill också (eller....)

Men jag är glad över att det inte är någon julaftonsstämning som befinner sig inom mig.
För det hade varit jobbigare då. 
Nu kommer jag knappt märka av att jag inte är med familjen. Tror att det märks mer av hemma, och i trollhätan (där vi firar jul med släkt). hehe. 
 
Bjussar på 3 bilder från Julafton 2009. 3 år sedan. Det är inte mycket utseendemässigt som ändrats, men ser jag inte liite äldre ut ändå? Det gör jag ändå inte. Alltså varför ser jag ut som en barnunge trots min gamla ålder? Jösses jag fyller ju för farao 23 år om 3 månader!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

"Silvia ska till Lidköping om 2 dagar - jag vill också.
Silvia ska byta julklapp med Teo. Silvia skriver önskelista. Jag vill också! "

I know!! du vill göra allt ja gör =D =P

inte för att vara sån men jag har nog haft juligaste decembern ever i år!! bakat knäck, bakat lussekatter, haft över folk på glöggfika då jag bjudit på pepparkakor och allt jag har bakat, tänt ljus, julpyntat (skickar bild ikväll), tänt adventsljustake, haft julspellista för fullt, kollat på julkalendern i morgonmörkret, ätit jultallrik, saffranpannacotta, gått på stan och hållt handen o pussats med teo under alla jullampor, druckit massa glögg, ätit lussekatter och mjölk till frukost =P

men men, du kommer också ha juligaste decembern om ett år, blir så när man missat julen ett år tror ja, hehe... hade ju ingen jul ifjol liksom.. kram kram

2012-12-19 @ 17:13:19

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0