Shoppingdag.

Idag har det varit en mycket bra och produktiv dag. 
Började morgonen med frukost framför datorn, kände att jag fortfarande var en smula trött så somnade om. 
Jacob väckte mig vid 10.30, och då var det bara att gå upp ur sängen och ta sig ut mot andra campuset, där Jacob och hans amerikanska vän väntade.
Vi bestämde oss för McDonalds. Jacob slog till på 2 menyer. True story. 

Sedan var det dags för våra ärenden.
Bussen gick vidare mot staden.
Vi hoppade på cyklarna därefter, en sista gång, för att senare få tilbaka deposit som vi lagt på cykelkortet. Check. 
Lämnade in ansökan om visum till Jacob (så han kan åka till HK över nyår)
Åkte och köpte blåa linser till Silvia (och mig själv, med styrka!) 
Kvarstår gröna till syster, men de hade inte denna optiker så det får bli vid skolan. 
Sedan vart det shopping på agendan. Åt Jacob.
Jag har fått shoppingförbud av mig själv och min resväska.
Och det var faktiskt skönt att inte behöva kolla på saker till mig själv. 


Letade efter skor. Men det var omöjligt. Jacob har storlek 45. Och största i Kina verkar vara 44. 


Letade efter kallingar, ett par Calvem Klain kanske? Nej. det blev två par andra. 

Hangzhou har precis öppnat första linjen på nya metrosystemet. Vi var nere och kollade, det såg likadant ut som alla andra stationer. hehe.


Lite Sweden är inte fel. Det komiska var att i denna affär fanns det inga andra länder, enbart Sweden. hehe. 


Fyndade rutig flanell skjorta på rea, 40% - Win! Åt även en impulsiv middag på Subway, hehe. Sub of the day 15 rmb!


När det började bli mörkt undrade jag inte om vi skulle hem, men nej. Jacob var inte sugen, så vi gick vidare till nattmarknad. Och det var väl tur, för här shoppade och fyndade grabben både parfym, baseball jacka och ännu en rutig flanell skjorta. Så nu har han minst 6-7 styckna att välja mellan, en per dag. 

Jag blev trött efter den 10:onde skjortan han testade och sneglade vid stånden bredvid. Köpte mig en kjol. Och sedan hittade jag faktiskt ett halsband också. 15 RMB (ca 16kr) - VILKET KAP! Jag prutade såklart, från 45 till 15. Så nu har jag nog 18 halsband i Kina totalt.
You gotta love China. Det kommer bli jobbigt att komma tillbaka till Sverige och dess priser 


En halsduk kom även Jacob hem med. 
En lyckad shoppingdag och många ärenden uträttade. 
Runt 21 staplade vi in och mötte Hanna. Som pluggat flitigt hela dagen. 
Nu är klockan strax 22,30 och jag har fått ett roligt besked. 
Men om det blir ännu bättre återstår och ser, och isåfall berättar jag om det i framtiden. 

Nu är det Pomelo och julkalendern som väntar denna fredagskväll.
Jag är så nöjd med livet förtillfället. 
ÄLSKA LIVET - WOOP!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

kul att DU är nöjd med livet i alla fall... /bitter syster

trodde förresten ett tag att du skrev att hade ätit upp Jacob, lol...
---> "Sedan vart det shopping på agendan. Åt Jacob."

2012-12-07 @ 17:12:47

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0