Sluta hetsa

Ibland blir jag trött.
På allt. På alla. På mig själv.
Stressen i detta samhälle, hetsen i detta samhälle och onödiga paniken som uppstår.
Får panik på paniken.

Hur orkar folk?
Hur orkar jag?

Inte nog med att jag är stressad själv.
'Hur långt har du pluggat' och 'jag har inte pluggat något - panik' och 'oj vad mkt du gjort'

Att behöva ge en själv en ursäkt för att man pluggat, eller en ursäkt för att man inte pluggar. Att behöva ge en ursäkt gentemot andra är snäppet värre.

Jag blame:ar absolut inte alla andra. Jag är lika illa. Och jag är trött på det. Varför funkar människan såhär? Jag tror inte en enda kotte mår bra av hetsen man sprider, antagligen omedvetet. Men ändå!

Som jag inte är stressad nog så tog jag på mig ett jobbpass imorgon. Man får väl ställa upp!
(Jag är medveten, såklart, om att jag får skylla mig själv. Men det är inte det detta inlägg handlar om, som ni kanske förstår. Utan mer varför vi inkl mig själv ska hetsa så himlans mycket, omedvetet som medvetet.) 

Och ikväll ska jag gå på förhandsvisning av Cockpit som har biopremiär 13/7. Kul!


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0