Det har hänt saker idag

När jag hade bestämt mig för att sluta plugga för dagen så mötte jag upp Hanna och Magnus (pojkvän som är på besök) och kinesiskbuddie. 
Det nalkades middag. och det var Gott, hehe. 
På bild; blomkål och aborgine/eggplant - två favoriter i Kina! 
Sedan gick vi vidare hemåt, köpte muslimskt bröd som de lagar vid street food, makalöst gott. Nästan som i Sverige, om inte bättre. 
Sedan har vi suttit och snackat, eller rättare sagt Jag har snackat.
Gud vad jag är lik min mamma, det är ju galet.
Tror jag tjatade på i över 1h.
Stackars Hanna och Mange, hehe. 
Gick inte att få stopp på mig, haha. 
Och nu inser jag att jag är ganska bra på att prata, haha. Alltid vart ioförsig.
 
 
Klockan är strax 21 här. 
Jag som har haft rutin de senaste dagarna och lagt mig innan 22.
Men ikväll ska det bli film, det har jag lovat mig själv.
Så det får bli en sovmorgon imorgon istället. 
Det är jag värd. 

Idag kommer det in en kinesisk flicka och sätter sig bredvid mig. 
Hon har den mest plastiga lackväskan, ryggsäcken, jag någonsin skådat. 
Och ur väskan plockar hon fram böcker, och en NALLE.
Inser väldigt fort att nej, detta är inte en nalle, utan ett pennfodral.
Kollar upp och granskar tjejen, är det ett barn som sitter bredvid mig?
Nejdå, bruden är nog i min ålder ...
Ibland, eller många gånger, funderar jag på om jag själv hade gått runt med nallar som pennfodral och betett mig likadan om jag hade varit uppvuxen i Kina? Antagligen, och tanken skrämmer mig. Tur att det inte var så, hehe. 

 
Nu nalkas det film hos fröken Lim.
Under mina 2 täcken.
Det är kallt här, och som Jacob varnat mig så är det verkligen ingen bra isolering.
Mina stackars tår är som isbitar.
Och min air condition fungerar inte som den ska :( med värmen.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0