Försoning.

 
Kvällens filmrecension är på ingång. 
Jag ska verkligen ta vara på denna tiden.
Jag kommer varken ha tid för film varje kväll eller för att sitta och skriva om dem back in Sweden. 
Dessutom kommer antagligen bloggen läggas på hyllan återigen, när jag är tillbaka i Gbg, för att sedan tas upp när nästa äventyr tar fart. 
Det var ett finare sätt att säga: att ingen vill läsa om mitt tråkiga studentliv i Göteborg, tragiskt men sant. Fast jag tycker inte att det är så tråkigt, men ja, ni förstår grejen. 
 
Hur som helst; Jag hade väldigt höga förväntningar. Dels beroende på att jag var exalterad över min lista med filmer, dels för att jag är på jakt för grymma filmer, dels för att Jag, Aixien och Axel stod och höll andan medans vi såg på trailern. Ja, helt enkelt höga förväntningar. Den är bra, det är den. Men jag kunde inte riktigt hänga med i tempot ibland. Vissa delar av filmen (ytterst få) var på franska, och därav rekomenderas den se textad eller om man besitter de kunskaperna. Och då räcker det inte med ett VG i Franska steg 1, första året på gymnasiet. Jag fick scrolla bak filmen för att se om jag missat en del, eller vad hände nu? Sedan är jag ganska seg person, som gärna behöver få saker och ting förklarat för mig. Det är jobbigt med frågetecken. Jobbigt att vänta tills senare eller tom slutet. Jag läste på wikipedia efter filmens slut. Och då föll alla bitar på plats. Och jag fick förklarat vad som sades på franska dessutom. Men det var en bra film, hade varit bättre om mina förväntningar inte var så höga. Imdb säger 7,8. Jag säger 7,5. Godnatt på er! 

Ps. Om 3 veckor hänger jag och Hanna i luften och dinglar, i ett flygplan. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0