Grevens återkomst.

 Det är inte först nu som det slog mig om årets Julkalender snart drar igång.
Jag har hört sen tidigare att det var 'något' med Mysteriet på Greveholm.
Tog tag i saken och kollade upp det. 

... och visst var det så. 
Årets upplaga av Svt Julkalender heter 'Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst'
Jag såg på ovanstående videoklipp och blev alldeles rörd och fick rysningar i kroppen.
16 år efter är det nu dags för en 'ny Svensson familj' att flytta in i Greveholm. 
Jean och Staffan, de 2 spökena, spelas av samma skådespelare som spelade för 16 år sedan. 
Pierre Lindstedt som spelar Staffan är bara hur mysig som helst, en gammal nallebjörn. 
 
Jag vet en som kommer att sitta framför svtplay varje eftermiddag i December. 
Synd att jag missar de 5 sista avsnitten. Pga resan. Men det får jag ta igen .. I Januari,hehe. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0