International day @Zhejiang University



Jag utformade en plan för mig själv igår, med viss hjälp. 
Jag har 26 produktiva dagar kvar innan avfärd. 
Jag har 400 sidor kursbok, 15 artiklar, ett grupparbete och en resa till Shanghai (3 dagar) 

  • 30sidor/dag. Vilket betyder att jag behöver 13 dagar till kursboken.
  • Grupparbete som tar, säg 5 dagar. 
  • 3 dagars semester i Shanghai
  • Vilket resulterar i 5 dagar fritid/till för artiklarna.
    Det blir tight, men med den studieplanen så ser livet lite ljusare och jag känner att jag kommer att klara det. 
Det var en peppad Diana som vaknade imorses 8.00. 
Och nu, 8h senare, med ett mål om 30 sidor. Sitter hon nu här, mätt och mycket belåten. Avverkat 2 kapitel, 80 sidor(!)
Dock måste jag erkänna att dessa kapitel var enbart repetition av Mikroekonomi, mycket grundläggande och utan några konstigheter. Så det var väl därför det gick så fort och snabbt. Men ändå!
 
Supply, Demand, Pristak, Prisgolv, Överskott, Underskott etc. Alla sorters grundläggande mikroekonomiska begrepp. Jag har inte helt tappat det, hehe. Det är ändå lite lustigt, jag valde Företagskonomi för att slippa Nationalekonomi. Och här sitter jag nu, i Kina och läser nationalekonomi på PhD nivå. Tur för mig att jag ändå tycker att det är liiiite kul. 
 

 
Medans jag har pluggat hårt så ställde Jacob, Philip och Amarro till med svensk fest i köket!
(Philip och Amarro är pojkarna som vi åt koreanskt med igår)
Dessvärre inte till mig denna gången.
Det är International day på skolan. Så 14 länder har fått sina egna tält för att berätta och ställa ut om sina länder. 
Jag ska strax ta mig dit för att joina gänget. 
Hanna däremot hon är domare för en poesitävling som anordnas av skolan idag. Hanna är väldigt insatt i kinesisk poesi ... 
 
Nej, dags för mig att ta vara på att jag är ensam i lyan.
'Sjunga lite' och sedan joina gänget under Sverigetältet. För lite svenskt fredagsmys. 
Ps. Ovan finns kinesisk pop/musik. Lyssna och njut. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0