Var nöjd med allt som livet ger

Idag har varit en mycket bra dag.
Jag är mycket nöjd över vad jag åstadkommit och vad dagen har erbjudit. 
Började med 3,5 timmas föreläsning, ganska mastig men ändå så att man känner att man lärt sig något vettigt. Vidare testade jag något som jag alltid velat göra till lunch i skolan.
Även här väljer du dina råvaror som du plockar i en plastkorg som sedan kokas till en god nudelsoppa mitt frmaför ögonen på dig. Finns överallt i Kina. Mycket gott och fräscht med alla tillbehören du själv önskar. 
För knappt 6RMB!

Eftermiddagen spenderades framför ett avsnitt solsidan och en härlig powernap på 40 minuter. 
Sen har det varit full fart med att färdigställa min rapport och nu är den så gott som klar. 
Tog med mig Jacob in till köket för att åstadkomma en repris. och jodå, det smakade lika gott som senast! 
En riktig vinnare som en viss herre i lägenheten skulle sagt. 

Nu ligger jag här i sängen, 20.30 och är mätt och belåten med livet och mig själv. 
Ska ta och se klart filmen som jag inte orkade se igår.
The campaign, lite smårolig komedi. Lättsam. 
Jag har skurit mig lite drakfrukt också som belöningen för dagens hårda arbete. Och en klapp på axeln. 

Tänka sig. Detta kortet tog jag under mina första veckor här i Kina. Nu har jag strax varit här i 3 månader och har inte alltför många dagar kvar. Om 1 månad och 1 dag börjar jag och Hanna vår resa i Asien. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0