Bunkrat upp för vintern

Misstro mig inte. 
Jag trivs hur bra som helst med att solen skiner och varenda grad här är uppskattad.
Jag är sommar människa till tusen och hade lätt haft sommar och vår året runt. 
Jag tycker höst och vinter är deprimerande och inget att föredra.
Men. Men. Men.
Jag kan inte påstå att jag är nog förberedd. för denna långa sommaren. 
När jag packade min tunga resväska fick jag motvilligt välja bort ett flertal sommarplagg.
Jag hade ju ändå fått använda de hela sommaren på Malta.
70% av min resväska innehåller tjocka höst och vinterkläder.
(För det var en viss Jacob som hade skrämt upp mig, det skulle vara svinkallt i Kina. Och vintrarna är värre än Sverige)

Och jag tror att det stämmer.
Det finns ingen direkt värme i husen, klassrummen osv. 
Isoleringen är dålig och det är AC:n som används som uppvärmningskälla. 
Men Men Men. 
Det jag inte visste var att det tar ett tag innan hösten och vintern kommer.
Och tills dess har nästan hela min vistelse i Kina passerat. 
Dessutom visste jag inte att jag skulle boka resa (mitt i vintern) 25 dagar till varma, mycket varma breddgrader där jacka inte är något att tala om. 
 

Det jag vill få sagt är att det snart, inte än, men snart kan få bli liiiite kallare. 
För jag har så mycket kläder som jag har tagit med mig som inte har använts. 
Så mycket att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta, Hur fick jag med allt?
Och om jag inte använder plaggen minst en gång kommer det kännas mer waste än vad det redan är. 
 
Kommer antagligen få äta upp det jag sagt. 
Med det sagt sätter jag på mig mina enda shorts och blusen á la hawaii sommar. 
Jag har cirkus 7 par byxor som väntar på mig ...
 


Kavajer, jeansjacka, skinnjacka, Guldjacka(!), militärjacka, skinnväst, dunjacka.
Ibland är jag inte den bästa på att packa.
Tycker det är fruktansvärt att behöva välja bort.
TÄNK OM jag får för mig att jag jätte gärna vill ha min guldjacka på mig. 
For your information; Alla jackor är orörda, förutom skinnjackan och svarta kavajen.

Nog om mina kläder. 
Nu ska jag strax kila iväg. Ska möta upp Axel.
Hämta våra pass, bara det tar en evighet med bussystemet i Hangzhou. 
Sedan grupparbeta lite. 
Och sedan ska jag njuta av solen, hehe!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0