Det var en utgång

Återigen Måndag. 
Vaknade till spöregn imorses. Så jag somnade om.
Och nu har jag inte sett regnet på hela dagen. 
Det kanske var på tiden, det har inte regnat på ca 6 veckor. 
Kollar väderprognosen, och japp. Imorgon är det 27° och sol som väntar igen, skönt.

Idag kände vår lärare att det passade bättre för honom att flytta vår morgonlektion till kvällen.
Vilket betyder att jag har skola fram till 22 idag.
Jätte kul. 
Men jag är väl den sista personen i Hangzhou som ska klaga förtillfället.
Jag kan inte säga att jag drunkar i sysselsättning förtillfället. 

Lite bilder från Fredagens bravader. 



Ingenjörsfesten som anordnades på skolan var ... inte riktigt som förväntat.
Som jag sagt tidigare, kändes det som att man spolades tillbaka till ett lågstadiedisco. 
Men kineserna tyckte ju det var kul, så att. 
Och jag ska inte säga för mycket. Men många av studenterna är födda 95-94..(!!!!) Hur galet är inte det???
Jag känner mig som en gammal kärring. 
Vi gick dit, dansade, sjöng och åt lite. Köpte öl (!) för att försöka höja stämningen lite. Japp, min första och sista öl. Det var inte så gott..
 

Så vi åkte vidare och träffade ett gäng andra internationella studenter.

Nu är klockan strax 12. 
och jag har cirkus 1h innan jag måste dra mig mot cafeterian och skolan som börjar 14.05.
Linserna är i, kör lila idag. 
och en dusch står på tur. 
 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0