När man inte mår bäst

Denna sällskapsresa tog slut på mina krafter, bokstavligen.
Här sitter jag. I min säng, och har knappt rört mig på hela dagen.
Vaknade efter 7h sömn och hade en genomträngande smärta eller träningsvärk i hela kroppen, kan inte urskilja skillnaden.
Kunde inte somna om, gick ut och köpte frukost. 
Har sett på ett avsnitt av ensam mamma söker och ett project runway sverige.
Inget mer. 
Roomies gick ut och köpte lunch till mig. Och popcorn ('för det gillar ju du')
Är allmänt trött, snuvig, huvudvärk och har ont i halsen.
Måste vila ut mig och bli bra tills imorgon.
Då ska vi iväg 4 dagar till Shanghai, jag har massor att inhandla. haha.
Får inte vara sjuk.
 
Nu; Lite bilder från resan.
 
6.00 var det avfärd. Efter många samtal och förvirring hittade vi till sällskapsbussen. Smockad med asiater. Här ett stopp vid en pärlfabrik som asiaterna ville lura i oss att köpa (sorry, men denna gång åkte jag inte med mina föräldrar, de hade köpt!) vi gick runt och hittade mat istället. Jag - en fisk.

Vi åkte båt med alltför högljudda kineser. Kom fram till öarna i Hangzhou thousand island lake. Strosade runt från ö till ö. Himla vackert!
 
Hangzhou Thousand Island lake - missade nästan båten tillbaka - två gånger! 

Välj ett alternativ.
1. Vänta och trängas i denna kö i 2h för att åka vagn uppför berget.
2. Vandra 1h uppför berget. 
... Vad vi inte visste var att det tog 4 timmar att vandra den biten(!)
Summan av allt gående blev 9h med längsta pausen på 20 min. Med en axelremsväska alltför tung. Med converse. INTE OKEJ. Inte nog med att vi gick långt utan det var knaggliga trappsteg uppför! 

Det var national holiday så vi var absolut Inte ensamma om att bestiga berget.

Men det var en slående vacker utsikt och syn. Jag ångrar inte att jag gjorde det, inte alls. Men hade jag gjort om det skulle jag absolut inte gjort om mina misstag med packning och val av skor etc.

Det var knökat med folk. Så mycket att det sattes upp tält i varenda ledig kvadratmeter.

Jag och Hanna in action. Fototagning.

Huangshan - Yellow mountains.
 
Det var verkligen väldigt vackert, synd att man inte kan fånga det helt på bild.
 
Vi såg både soluppgång och nedgång.

NU är jag helt slut.
Ska lägga mig i sängen.. igen, hehe.
Snälla, gör mig frisk typ.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0