Peppar peppar ta i trä.

Egentligen har jag inte överdrivet mycket med inspiration till att skriva. 
Så egentligen skulle jag kunna stoppa här. 
Men jag kör på. 
Vad sker i mitt liv då?
Skolan har startat igen efter mid-autumn festival lovet. 
Jag börjar inse att jag strax har 3 kurser som slutar (i november) vilket medför till tentaplugg och uppsatsskrivning. Småpaniken kryper sig in i kroppen. 
Vädret är fortfarande nice, det ligger på 25-28° om dagarna. Det får gärna förbli så ett tag till, åt andra sidan har jag nu köpt vinterjacka så att jag är förberedd. 
Njuter av den kinesiska matkulturen. Jag tycker det är kul och ser fram emot varje måltid. Inte behöva laga mat utan bara plocka åt sig. Jag gillar det, troligen mer än de andra foreigners, då havregrynsgröt och halva IKEA shoppen köptes upp av mina roomies.
Själv äter jag kinesiskt alla måltider i veckan, förutom de 3 köttfärssås middagarna vi har haft. 
Om det beror på att jag är lat eller för att jag tycker om kinesisk mat, det är en slutsats ni får dra själva. 
 
Som sagt, ska försöka hitta inspiration.

Ps. Var förresten på polisstationen för att ansöka om residence permit/ multiple entries visa pga min resa i jul. Vilket betyder att jag snart få åka in och ut i landet hur jag vill. Det är inte alla som får, hehe. 
 
4 Dianor i en smäll - såhär såg iallafall jag ut idag. Likadan nu som för x år sen, hehe. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0