Shanghai II

Låter bilder tala och berättelserna därtill. 


Jag lärde läxan från föregående äventyr. Inte nog med en 55 liters backpackerrygsäck (till mitt resande i dec-jan) så köpte jag en mindre ryggsäck för mindre äventyr. 

Detta med prutning, man blir aldrig nöjd!
Då Axel fick sin stora backpacker väska för 200 RMB så tänkte jag chansa på 150 RMB. 
Säljaren sa såklart trotsigt emot, som alltid. 
Men det var en nöjd Diana som betalade 250 för de två väskorna. 

Senare är det en annan säljare som frågar mig hur mkt jag köpte min stora väska för.
100 RMB ljuger jag.
'Aha, bra pris. Vill du ha en till?"
... såatteeee... Jag hade fått den stora och lilla för 180 RMB hos denna damen. 

Detta med prutning. Det tar tid, det är psykiskt och fysiskt påfrestande och du blir aldrig nöjd.
Du lägger ett bud, får det och 2 minuter efter tänker du "fan, jag hade säkert kunnat fått den för billigare" - ALLTID!

Amerikanska Forever21 hade köpt ett makalöst stort varuhus med 5 stora våningar fullproppade med kläder. Jag orkade och hann inte kolla igenom allt. Det var nyöppnat, stort och mycket folk. 
Men jag kom ut med ett halsband, blus, väst (på bild) och en fabulös klänning.

Ikea erbjöd absolut vodka i Mode Edition - Jag slog till, hehe. 109 RMB - kap!
 

En kväll hängde vi på en rooftop i centrala Shanghai med en utsikt över the Bund.
 
En annan kväll spelade vi biljard. Jag briljerade, såklart, hehehehe. Blåbärssaften på IKEA var rena rama rånet, 59 RMB för en liten flaska.


The Pearl Tower, eller något sådant namn. En slående i french concession området. Det var hur gott som helst. Just det - jag blev med glasögon, igen. 2 par för det enastående priset av 230 RMB TILLSAMMANS. Och ändå kände jag efteråt, 'fan, jag hade säkert kunna få de för 200'. Jag vet, sjukt. haha!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0