Snabba skor.

Efter mitt misstag i Huangshan, Gula bergen med mitt skoval har jag varit ute efter ett par såkallade 'Snabba skor'.

Jakten på snabba skor har inte gått så bra. 
Då de flesta skor kostar ett minimum på 300, och vill du ha addidas så går de på 600+.
Jag var ute efter ett par som jag kunde använda dessa 3 mån, främst min resa i jan-dec.

I Shanghai trodde de att jag skojade när jag testade ett par Nike och erbjöd 50 RMB.
Trodde hoppet var borta. 
Trodde jag skulle vara tvungen att betala 99 för skorna på Walmart, matvaruhuset. 

Men så Plötsligt händer det!
Jag och Hanna går förbi, mätta och belåtna, vår livliga kinesiska gata där du kan hitta allt(!)
.. Och där, står han och säljer tvättäkta märkesskor helt lagligt från hans Röda bil för endast 60 RMB(!!!)
Jag slog till och en liten prutning på 10 RMB lyckades jag dessutom med.
Så här sitter jag nu, i mina snabba blåa Nike skor för 50 RMB (Ca 53 Kr)
You gotta love China. 


Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

alltså ja är inte så bra på att förstå din ironi, men ja hoppas du va ironisk när du skrev "Och där, står han och säljer tvättäkta märkesskor helt lagligt från hans Röda bil" =P betvivlar starkt på att skorna var tvättäkta och att det var helt laglig försäljning som pågick =P

Svar: Vadå? Vad menar du? .... Det är inte jag som är den korkade systern av oss tre.
DianaKines

2012-10-18 @ 14:41:37

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0