Hangzhou Dag 1.

Tiden rullar iväg, men ändå inte. 
Klockan är redan 17 nu, vad har jag gjort idag ?
Klockan ringde på 10, då var det time för frukost. 
Ingår tyvärr ingen frukost på hostel så vi drog ut för att utforska stället.
Påväg till frukosten hittade vi public cyklarna. Som ioförsig kryllar överallt(!)
Fixade kort och satte oss på varsin cykel.
Åt nudlar med nötkött, Jacob åt stekt ris och 2 vattenflaskor på det, 21 Yuan (ca 23kr) totalt. Dyrt, hehehe. 
Skojar inte, det är faktiskt liiite dyrt, men jag överlever väl, det är ju faktiskt bara nu när jag är på resande fot. 
och ja, jag blir ännu snålare här i Kina, eller kanske inte. 

Nog om det, vi cyklade vidare längst med west lake. 
Hittade mobile china, så nu har jag ett kinesiskt mobilnummer också! 
Cyklade vidare, hittade Carrefour - det var ett jobbigt uppdrag att hitta peeling för min kropp, främst benen då de har börjat flagna efter sommaren i Malta. 
Det slutade med att jag hade 3-4 kineser som försökte hjälpa mig, ena ville att jag skulle köpa någon mystisk burk för 80 kr ( vilket motsvarar en förmögenhet här!!!) och blev lite småsur när jag valde att köpa tuben för 18kr istället. 

Vidare till en stoooor park där vi smaskade i oss dryck och drakfrukt. 
Cyklade därefter vidare, och vidare och vidare, hittade Jacobs campus/skola. 


Känner mig (nästan) som en Hangzhou bo på min cykel, men trafiken är galen här.


West lake, himla fint. Går inte riiiktigt att fånga det på bild och absolut inte med min iPhonekamera, haha.


Drakfrukten och Jag i en park. Jag vill ju inte vara den som är den, den som klagar, MEN det är liiiite för varmt för att vara september. hehe. 30° är inte att leka med när man cyklar,hehe. 

Mao stod mitt i universitetet, lite halv trevligt. 

En bambuskog cyklade vi förbi, (och mycket annat fint) Jacob bestämde sig för mitt i all hast att stanna upp ett x antal gånger för att ta kort. 

Nu är jag helt slut, vi var ute i 5,5h varav vi cyklade minst 4h. JAG ÄR DÖD!
Det är dags för mat snart, nomnom!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0