Its all about the food

Då var det återigen natten.
Dagen har mestadels gått ut på ... mat. 
Vid 17 mötte vi upp Jacobs vänner vid en nice restaurang.
Kineserna frågade vad vi ville äta, vi bläddrade lite i menyn och insåg att 'nej, vi förstår inte trots bilderna'. Bad de bestämma och då gick de lös. Beställde in cirkus 10 rätter. Mycket gott. 
De blev förvånade när jag beställde 'stinky tofu', vilket stank. Det var inte riktigt så jag minns det. 
Jacob dog av lukten. Jag fick motvilligt trycka i mig 3 styckna, jag hade ändå beställt det liksom. 
Vi åt groda idag också. Det var .. starkt. 
Notan gick på ynka 212 yuan. Som Ted (kines i rutigt) insisterade på att betala, trots att vi försökte trycka på honom pengar. De blir nästan lite offended när man ger de pengar.
Själv kände jag mig väldigt illa till mods. Det ÄR mycket pengar för dem. 
(De betalar 600/år(!) för studentrum. och precis ikväll åt vi för 4 månaders hyra.)

Vidare gick vi till en marknad. 
Därefter mötte vi upp en tysk tjej som vi haft lite kontakt med.
Hon är från Tyskland, pluggar i Göteborg och nu Hangzhou då.
Gick till en bar. Priserna var skyhöga. Jag tog vattenmelon juice. fick betala en summa lika mkt som 3 frukostar.

Imorgon ska vi skriva in oss. 
jag är nervös. Hejhopp!


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0