Lurad

Klockan 7 ringde klockan. Och strax efter 8 var vi påväg uppåt.
Vandring i berg och toppar.
De första 15 minuterna trodde jag att jag skulle dö, typ.
Mjölksyran och min kombination är väl inte de bästa, ni som känner mig vet de, hehe.
Men jag skulle minsann fixa det, det är tur att jag är så nätt och liten ibland.
Efter drygt 2h hade vi vandrat en bit, typ 8 km kanske sisådär.
 

Tyvärr var hela vägen inte såhär fin, men det gick bra.


Sandi (amerikansk dam som vi stött på, som jobbar på ett sjukhus), Hanna och Jacob.


Converse var det enda jag hade. Och det gick bra. Dock började det spöregna när vi gick från bussen hem (Gbg regn x 100 utan att överdriva, på 1sek!) och nu är de 5 ggr så tunga. Det var som att gå i en swimmingpool när vi kom hem. blä =/

Dyraste fruktfatet någonsin, jag skojar inte. Min dyraste 'måltid' här i Kina, i hästlängder. 69 RMB!
 

Påväg tillbaka från kvällens middag strosade vi runt i gatorna.
Massor Massor med småstånd med mat, väldigt kinesiskt.
Köpte frukt, diverse 'drinkar', bröd, smårätter och majs.
Angående majskolven... Jag VISSTE att de oftast säljer majskolvar som smakar mer potatis än majs.
De är ingen sötma, inget. 
Så vi slog upp 'söt majskolv'.
och försäljaren sa 'de är väldigt söta!!"
Det var en ivrig Diana som betalade dyra 3 RMB och tog sitt bett i iver, till sin besvikelse.
Fick trycka i mig halva, bara för att. hehe.

Iallafall, imorgon börjar skolan.
Jag har inte riktigt fått koll på vilka kurser jag ska läsa än dock.
Men det lutar åt flera masterkurser än vad jag räknat med.
Vilket suger.
Men imorgon börjar jag iallafall.
8.00, masterkurs - Managerial Economics. Kommer väl förstöra mig totalt!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0