On my own

Dagens lektion var minst lika tråkig.
Inte visste jag att Chinese Business Studies handlade om mat i olika provinser, berg och siffror.
Ibland känns det som att jag går på lågstadiet .. och denna var en masterkurs!
Men jag ska inte säga för mycket, för 1. Det är skönt att alla kurser inte är lika hårda som Managerial Economics (min andra masterkurs) och 2. Snart smäller det till och jag får tillbaka allt jag har sagt, hehe.
 
En tjugondedel av min skola, hehe. vi har teaterhus, stadium likt ullevi, östasiens största cafeteria och en hel del andra saker i vårt campus.
 
Gårdagens take away lunch. Den gick på hela 10,5 RMB - dyr lunch.(Jag fick ju faktiskt kött så det var väl helt ok då, hehe) Som sagt, ens bild av priser här i Kina blir helt snedvriden. 
 
Tillbaka till priser och skolan. 
Kurslitteratur är något vi i Sverige tycker är lika tråkigt att betala varje gång. 
Här förstår ni, har jag inte lagt ut ett enda öre(!!!)
Två kurser kör utan bok. 1 kurs har en kinesisk bok (ja vet, hur knasigt som helst) så den behövde vi internationella inte köpa såklart, sista kursen får vi låna bok.
WIN/WIN situation. Inga böcker = ingen läsning, eller? Nej då, vi får artiklar o dyl.
Hade dock inte gått i konkurs av kurslitteraturen här, en bok kostar ca 40-80kr!
 
Nu ska jag iväg till andra campuset.
Jag ska möta upp ett gäng för lite go mat på Grandma's.
Får åka buss själv, vilket jag aldrig gjort tidigare, kommer säkert missa busshållplatsen.
Hanna är sjuk och Jacob redan är där. 
 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0