Skumt folk.

 
Efter gårdagen som upplevdes som sämsta dagen ever så kunde ju inte denna dagen bli värre?
... Och visst, än så länge känns det okej. 
Sitter förtillfället i Kurs- och tidningsbiblioteket och käkar min matlåda, makaroner med falukorv.
In kommer en tant, 50+ med världens hosta.
Vart tror ni hon sätter sig då?
Självklart bredvid mig. Och hostar, det gör hon hejvilt och rätt in på hennes hand.
Vill dö lite granna.
Hon lägger in en matlåda i micron.
Och vet ni vad?
Det är komiskt, men tro det eller ej. Hon har ris med falukorv!
(Och precis nu så tappade hon massa ris på bordet, skyfflade upp med plastbesticken och tuggade i sig)
 
Känner att min matlust precis gick iväg i samma sekund hon kom.
Måste äta fort nu, och återgå. Lämna detta ställe.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0