För många känslor för att överleva

Arg, ledsen, frustrerad - you name it.
Sur, irriterad och besviken är bara förnamnen.
Vad ska man ta sig till ?

Jag är arg och sur på lärarna eller skolan som bara trycker på oss elever med läxor och uppgifter,
som om det var godis, kanelbullar eller kanske succékakor,..
Det måste vara så, annars skulle de inte ge oss så sjukt mycket, men kanske är det inte deras fel.
Men visst känns det så, för 'de' måste tro att vi inte har något annat liv efter skolan.
Hej ! Jag går natur och jag har inget liv förotum skolan och mina läxor (?)
nej faktiskt inte, prov efter prov efter inlämning efter redovisning och hela ramsan.

Jag är så trött på det nu.
Ännu argare blir jag på mig själv.
Vad gör jag här ? varför skriver jag detta?
Jag borde sitta med näsan tryckt i kemiboken.
Men jag har noll motivation, därav förstår jag inget som resulterar i att jag bara somnar när jag försöker lära mig.

Jag gör ju knappt något om dagarna.
skolan plugg jobb, skola plugg sova, sova äta, äta sova skola plugg.
och ramsan upprepar sig.
har knappt tid med vännerna.
förresten är jag sur på mig själv igen .
Känns som jag inte vårdar mina vänner,
ni vet, man har några jätte bra vänner sen har man även halv vänner eller vad man ska kalla dem.
dem man träffar någon gång i månaden.
Men jag har knappt några sådanna kvar.
För jobb, Skola (!) tar all min tid ..
Jag blir ledsen när jag tänker tillbaka.

& min kropp lär inte må bra.
träning? jo senaste gången var nog . hhmmmm?
jag kommer faktiskt inte ihåg det,
och vet ni varför?
För jag har ingen tid för det. skit!

Nu är jag såhära negativ igen.
Men alla kan vi inte vara på topp varje dag,
inte varje dag, och ja .

Jag lovar, jag reser mig upp snart ska ni se!
Inget och ingen kan få ner mig, bara jag själv.
Tror Höstlovet blir en bra start för mig!



TankarOchOrd /DianaLim


Mottagna kommentarer:
Postat av: patricia

tänk på hur vi ägde på fysiken istället ;)

2008-10-20 @ 21:44:56
Postat av: Zakis

Minns den där känslan, skönt att nu kunna fokusera på annat än plugg! o hoppas höstlovet inte bara blev en start utan också en paus ;)

2008-11-13 @ 22:52:35

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0