Jag kan inte dela mig själv

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Kan inte sätta ord på varför dessa klumpar finns i magen, halsen, huvudet, överallt.
Vet inte vart problemet ligger .
Hur ska man veta det egentligen ?

Det är för mycket som sker runtomrikng mig.
Hur kan jag halkat så många steg?
Är det bara en period eller kommer det hålla i sig?
jag vill inte, jag ska utvecklas. det gör jag, men jag vill bli bättre.

Visst har vi alla en nedgång ibland, men jag vill inte det.
jag tror inte jag klarar av det. jag ska gå till toppen, inte ramla ner efter hälften.

Skrika, gråta, eller hålla det inom sig? jag vill göra de två första.
men jag vet inte hur .. känns som en mur som håller igen det.
men jag vill så gärna skrika ut det. men det funkar inte, varför? varför??

Förändringar är något jag borde bli glad för.
jag Borde vara glad för att de vill ha mig, är jag det?
kalrt jag är ! men jag kan ändå inte släppa det gammla.
Varför? jo för att jag tror att jag räcker till mer än vad jag gör.
Jag kan inte dela mig bara sådär, jag är inte Super Diana som klarar allt.
nej jag är Diana, en själ och jag klarar inte mer snart.

Känns som jag snart går in i väggen eller något.
Min fritid går till att jobba, plugga, jobba plugga .. o lite dator, o plugga o jobba o  lite kompisar.
jag klarar snart inte mer ...
När sen inte allt går som planerat, det går inte uppför thela tiden.
då vet jag inte vad jag ska göra ..



TankarOchOrd/Diana


Mottagna kommentarer:
Postat av: elina

ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, och ibland måste man ta jobbiga beslut.. men det är så livet är !! det är väldigt svårt, men vem har sagt att livet ska vara lätt ? ;)

Lycka till, allt kommer ordna sig, det är ju Diana vi talar om :D

2008-10-05 @ 11:18:04
URL: http://annaelinajohansson.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0