Ett halvt päron med mer värde?

Nu ligger ni risigt till.
Jo för det är såhär, fröken Diana har inte haft en bra dag, hon är heller inte på humör.
Så detta inlägg kommer bli väldigt negativt med mycket agressioner.

Ska jag då publicera det?
jomenvisst, självklart. det är sånt här ni läsare tycker om,
att Diana får några ryck ibland, att hon uttrycker sig .
Och visst är det bättre att jag tar det här? än är irriterad och sur på folk IRL ?? right?

Hur kommer det sig att du vill ha kontroll över mig?
Du vill äga mig, liksom jag är inte din, eller till en viss grad kanske.
jag är en individ med egna känslor och egen vilja.
inget du kan ändra på, men när du väl har mig? jaha då var det inget mer?

sur och arg över att jag inte alltid är ensam hemma själv,
men har du tänkt på att du kanske ska spendera tid med mig istället då eller?
det skadar inte att du frågar ifall vi ska göra något..
för jag tänker då inte sitta hemma och ruttna, jag far till mina äventyr.

Du lovar så mycket, du säger så mycket, men sen då? nej inget bli verklighet.
varför? jo för vissa äpplen eller vindruver säger något annat. mm, skit bra!
Stå på dig istället .. eller vadå? är jag inte mer värd än ett kilo apelsiner? herregud.
eller är jag inte ens värt ett halvt päron? tydligen inte.
inte undra på att jag flyr till andra fruktträd.

Har vi bestämt något? jasså det hade vi inte, jo men aha nu visar det sig att ni hade fixat något.
och vet du vad Diana? utan dig .. perfekt ! mega perfekt.
Är jag sur och arg eller ledsen ? jo klart som fan jag är.

Visst kan kan bli väldigt lätt irriterad, lätt retlig, yes I know. That's me .
men det finns ju alltid en grund till det, hur litn den är så finns det där.

Slopa mina idéer, gör det, varsegod men ta inte bort mig helt förtusan.
Jag är en del av teamet... trodde jag iaf. men det kanske inte är menat så.

Du ska alltid bry dig och lägga dig i, jag är så trött på att du aldrig, aldrig våga säga saker rakt ut.
Trött på att du alltid tar någon annan som täckmantel, nej stå på dig istället.
Ska du vara sådan mot mig så ska Du göra det, inte någon annan.

Varför ska jag vara någon som hjälper dig när jag inte får något tillbaka?
det enda du bryr dig om är dig själv, eller den andra hälften.
Vart är jag ? Finns jag ens hos dig? hallå? jag är sjuk, jag var sjuk.
Men brydde du dig? nej precis. jo du brydde dig,
och det bara för att det skulle gynna dig. precis precis.

Varför är det alltid jag som ska ta tag i saker? liksom Hej ! Jag är inte sur.
men det har iofs inte hänt något, men varannan minut måste jag säga att jag inte är sur.
herreguuuud, bara för att man inte pratat på 30 minuter behöver det inte betya att man är sur.
Eller ska jag tro det varje gång du inte säger något till mig?

Förstår mig heller inte på dig som bara : hej nu är vi kompisar, nej så funkar det inte.
jag finns inte alltid här för dig, du kan inte bara tro det.

Nu sitter väl Du och undrar , vem pratar denna Diana om ? handlar det om mig?
ja det handlar om dig .. det gör de . .
och tur är väl det att jag säger det nu, så att du inte behöver gå och undra.
*skämt åsido* ha ha ha.
Är jag irnoisk nu med lite sarkasm i skrivandet? ja ja ja ! mega ja!.

Har Diana mens idag? nej inte mens, men den kommer så visst jag har PMS .
så, men det måste jag få ha också . inget jag vill och är glad över.
men jag skriver detta för det känns bäst så, för mig .. skriva av lite.
och veta att folk läst det, känns skönt .. faktiskt.

Inga snälla och fina dikter här idag inte,
men ibland, eller många gånger är det skönt att få skriva av sig.
och bloggen är faktiskt till för mig,
jag delar med mig mycket, då kan jag lika gärna dela med mig av detta med.

det är min rätt tycker jag.

och ja, jag talar i gåtor. vet att en miss Svanung inte tycker om de . hehe* 
men då kan jag säga att det inte handlar om dig, och det vet du.



Tankar och Ord (irriterade sådanna idag)/Diana

Mottagna kommentarer:
Postat av: elina

jag skulle också vilja påstå att du skriver i gåtor, eller iallafall lite otydligt men det är bra, då måste man ju tänka lite extra ;)

hoppas de går bra på jobbet ;) <3

2008-09-24 @ 17:05:03
URL: http://annaelinajohansson.blogg.se/
Postat av: Elin

Håller med Elina, gåtor är vad det är;) Du vet ju hur tusans nyfiken fröken sand är av sig:P Satt och tänkte på den där fikan, känner mig sjukt dålig att jag inte har hört av mig men har mycket i skolan just nu och minnet är för jäkla dålig:P du är inte ledig en stund på lördag förmiddag eller någon annan dag?:)för sista gången, nu ska det bli av:P haha Puss

2008-09-24 @ 21:27:55
URL: http://elinsand.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja men vad bra:) Kan vi inte säga det sålänge så kan vi hörsas på fredag så kan vi bestämma tid osv (om du orkar det vill säga) Och nu ska jag skriva upp det så att jag inte glömmer:) haha: puss och godnatt

2008-09-24 @ 21:38:22
URL: http://elinsand.blogg.se/
Postat av: linda

hahaha, skratta i en kvart efter det sista XD haha..du skön...bra att du vet att ja blir tokig...gåtdiddi alltså idag:P det är lugnt bara du är glad så:P ha en fin helg darling^^

2008-09-25 @ 21:13:02
URL: http://svanung.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0