röd vin, vit vin, cider ...

...och allt va de va jag tryckte i mig ^^,

haha, gårdagen var vår årliga 'middag'. med familjen Kines, detta brukar ske på nyårsafton.
men det fungerade dock inte detta året, så det fick bli den 5:e =)

Vi käkar då uttalas på kantonesiska "tapinlow" .
det är liksom en kokade bytta med soppa i mitten, sedan runt är det massa råa saker som kött, sallad, räkor osv . som man sedan doppar i kokande soppan så det blir ätbart ^^,

image341image342
Här har vi det ,, det råa ser inte så smaskigt va ? ^^ hehe . detta är väldigt vanligt i asien, tror ja ? :P
image343image344

image351
image352
Sådärja, bilderna blev svart-vita, av ngn anledning ;)
vilel ha det. iaf, som sagt så har jag inte druckit alkohol i så stora mängder som jag gjorde denna gången .
mamma&pappa var ju med + ja va hemma,. duktig flicka som jag är (;
iaf iaf, pappa brukar bli jätte röd när han dricker, viljet vi såg, men även jag&syrran blir det, syster blev mer röd.
så på näst sista bilden där jag
käkar en rå vitlöksklyfta vilket var jätte starkt, spotta ut den sedan. så ser ni att jag har röda kinder. iaf .det var vin som serverades . jag sluta räkna efter 5 glas .
´Jag däcka inte ;) så ni kan vara lugn, fast klart jag kände av det.. men aja lite ont i huvudet o lite blicakr efter, men men .. man måste ju prova ngn gång ;)

Just det, korken är en soldat , eller ngt liknande. skapad av mig . !

De va det .. har ni ngr traditioner inom eran familj ? eller ngt konstigt :9 tell me !

Vi hörs snart !
PussfrånKina

Mottagna kommentarer:
Postat av: clara

ah, härligt!
det är så skönt att ha det gjort!
jag hatar att söka jobb, tycker det är riktigt jobbigt :P
hoppas det går bra för dig (:
kram

2008-01-06 @ 18:03:02
URL: http://imorgonkanske.blogg.se
Postat av: Silvia

det där är ju Mr. Sheikh Thatass!

2008-01-06 @ 18:52:39
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: Diana svarar

Silvia; Jaop ( ; för er andra som inte vet, så är det namnet på korken :) han är söt

2008-01-06 @ 20:41:26
URL: http://Dianakines.blogg.se
Postat av: Nadia

Du är såå söt Diana :)

2008-01-07 @ 01:04:57

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0