Jag är miljonär.

Godmorgon folket.
Efter knappt 7h sömn är det dags för oss att vakna, om inte annat så var det en fet högtalarröst som snackade oförståelig vietnamesiska i typ 1h imorses klockan 6.

Hur som helst. Hanna kunde såklart inte somna om då. Jag och Hanna är som natt och dag på den fronten. Jag kan sova när som helst, hur som helst etc.

Nu är klockan 8.30 och vi ska se vad hostelets frukost erbjuder. Mina förväntningar är inte höga. Igår när vi landade var det svettigt ett tag med väskorna, men de kom tillslut. Vi tog ut pengar, 6 miljoner vietnamesiska. Så här är jag rik och miljonär. Om Kina är billigt är nog Vietnam snäppet värre.

Chauffören som tog oss ända till hostelet i minibuss argumentera med resterande passagerare om ett pris på 50 000 istället för 40 000.
Stackars chauffören. Vi argumentera inte utan miljonärerna Diana och Hanna av honom så snällt 50 000 efter att ha fått skjuts till dörren i säkert 1h.
(50 000 är knappt 15 kr. 1 kr = 3200vtd.)

Vi sover i ett 8 beds dorm. Jag anade det värsta. Men det gick super! Kan vara för att jag var trött. Men min halsont håller i sig och jag känner en liten förkylning på ingång. Hoppas jag har fel!

Idag ska vi vidare till ett ställe som heter Ninh binh. Hanna är turistguide.
"Om man är hurtig kan man cykla till grottorna"
Hanna fick en undrande blick tillbaka, är vi det? Och "Ja såklart vi är" får jag till svar.


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0